Sprokkelweek 7/11 tem 10/11 en we kozen een nieuw project!!

 



De vakantieweek vloog voorbij en wij vlogen er ook weer in!
We sprokkelden deze week... dus weer verschillend losse activiteiten zonder thema!

De boterbloemen stonden te poppelen om al hun nieuwtjes te vertellen in de vertelkring op maandag. 











Na het vele vertellen gingen we aan de slag.

Voor beeldknap schilderden we met knutsellijm om dit daarna te over strooien met zand.





We probeerden een techniek uit met draad en verf.










Beeldknap: we experimenteerden met waterverf 


Of schilderden met plakkaatverf een vrije tekening.







We mochten vier nieuwe peuters verwelkomen. 
Ook zij vlogen er direct in: maken van hun verjaardagskronen of al direct mee doen met hoekenwerk. 





Beeldknap; materialen zoeken die kunnen rollen om ermee te experimenteren met verf (de auto had duidelijk veel succes) 




We experimenteerden met constructiebloemen.


Voor rekenknap maakten we breinbrekers.








Hoe was je vakantie? Even tekenen!


We legden de figuren bij de juiste omtrek op het grote blad. 


Rekenknap: kennis gemaakt meneertje cirkel, vierkant en driehoek. Hierbij konden de kleuters zien wat ze graag eten en zien om daarna te knippen en kleven.  






Spelen in het poppenhuis.

We herontdekten de boerderij en allemaal dieren.



Rekenknap: de omtrek zoeken van de verschillende figuren + kunnen we iets maken met figuren? Hun fantasie even laten spreken en ja hoor, we konden een mannetje maken, een boot, een rups en nog zoveel meer :) 






We experimenteerden met pijpenragers en parels.




Voor beweeg- en beeldknap schilderden we elastieken boven een deksel. 
Door aan de elastieken te trekken schoot de verf uiteen op ons blad!




Voor samen- en rekenknap speelden we een mormel-telspel.



We oefenden onze 'lateralisatie'! 





We oefenden onze schrijfbeweging door te tekenen in zand. 





Voor taalknap zochten we de letters van onze naam in de zandbak.





Voor reken- en beweegknap spanden we de elastiek op de aangegeven plaats.



Voor reken- en beweegknap maakten we vormen met de legoblokken.



Voor rekenknap oefenden we het vijfbeeld. 
Gooien met de dobbelsteen en evenveel op ons bordje leggen.



We speelden het DOC spel. Zo leerden we programmeren! Wauw!




Gekke gezichten maken





We maakten hoge torens met blokken en experimenteerden met de smartmax.








Maandagnamiddag maakten we zoveel mooie dingen uit plasticine. Het begon met een kommetje met fruitsoorten in, dan werden plots brillen, slakken, vlechten,... gemaakt!! 
De anemonen hielpen zo flink de boterbloemen.













Kijk, ik heb een grote neus!!


Ik ook!!








MMM, een ijsje!





Maandagnamiddag konden we ook op muziek ruimtelijke begrippen oefenen met behulp van stoelen.
Als de muziek stopt dan wil ik je zien.... 
- Op de stoel
- Onder de stoel
- Naast de stoel
- Achter de stoel
- ... 






Er was een ontdektafel met voelblokken. Hé, wat is dat nu? 




Woensdag = spelletjesvoormiddag 
Bedankt aan alle vrijwilligers om mee te spelen! Dit maakt het zo aangenaam!





























De primula's kwamen deze week ook weer een activiteit begeleiden! Hoe leuk en wat kijken wij op naar die grote meiden!!
Top gedaan! We maakten happertjes! (ken je zeker zelf nog uit jullie jeugd!)




We probeerden ook eens te puzzelen met de grote tangramblokken.


Het puzzelen mocht zeker ook niet ontbreken :) 







We stapelden mannetjes.



Donderdagnamiddag deden we een schrijfdans met scheerschuim.












Donderdagnamiddag konden de kleuters ook een zelfgemaakt verhaal maken. Dit konden de anemonen en boterbloemen samen uitvoeren. Fantasie op ene top! Hier kan je al enkele voorbeelden terugvinden van tekeningen. En volgende week kan je genieten van het volledig verhaal met tekst. 





Donderdag stond Saji in de kijker.
 Hij houdt van grote vrachtwagens en nieuwe auto's en gaat heel graag naar Plopsaland. 



We speelden vrijdag muzikaal pak. 



Deze week konden de kinderen opnieuw stemmen voor een nieuw project. 





Volgende week zullen we aan de slag gaan met het project 'Hoe word je bakker?' Hebben jullie thuis iets liggen rond dit project, breng dit gerust eens mee naar de klas. Graag je spullen naamtekenen aub!

Alvast een fijn weekend en tot maandag!




Reacties

Populaire posts van deze blog

Project: Welke robots bestaan er allemaal?

Project: "Hoe maak je kunst?"

Week eindproduct boten