Project: Hoe word ik bakker? Week 2

 

We vierden maandag de verjaardag van Roan, HIEP HIEP HOERA.
Een gelukkige verjaardag.


We mochten smullen van lekkere brownies! 
Dank je wel!




De tweede projectweek over de bakker. Op maandag mochten de anemonen al langsgaan bij de bakkersafdeling van het MSKA in Roeselare.
We kregen er uitleg over wat ze bakken, welke ovens ze gebruiken, hoe ze chocolade vormen maken,...
Heel erg bedankt aan de begeleiders en aan MSKA zelf. 









We kregen een lekker stuk chocolade! Mmmmm!

































Ondertussen was er een drukke vertelkring bij de boterbloemen 














 We maakten een echte bakkershoek in de klas.
Dank u wel voor al het meegebrachte materiaal rond het project. Dit vinden we de max!





We werkten weer goed verder aan onze contractkaarten.
Voor rekenknap kleefden we de cup cakes van 1 tot en met 4. 





We beluisterden het verhaal van het rode kippetje. (link om opnieuw te bekijken)
Daarna probeerden we zelf het verhaal juist op te kleven.



Voor rekenknap puzzelden we brood volgens de nummers.





Voor rekenknap zochten we de juiste taartdelen.




We vervolledigden de reeksen.


We speelden een spel aan het draairad, welke prent heb ik op mijn boterham?

Welk brood is hetzelfde? Dit konden we verbinden met elkaar 





Maandagnamiddag vertelden de anemonen over hun uitstap aan de boterbloemen.


En konden we genieten van een leuke poppenspel over de bakker.

Dinsdagnamiddag was er voorleesnamiddag. Alle kinderen van de school werden in 5 groepen verdeeld en konden telkens van een verhaal genieten bij de begeleiders. We eindigden met een muzikale noot op het forum. 


We kleefden voor rekenknap de soorten brood op de juiste plaats in de bakkerij.





Voor beeldknap konden we een bakkersmuts schilderen en versieren met stickers. 







We versierden een taart met allerlei materialen.




Voor beeldknap kleefden we strookjes op als tarwe op het veld.

 
We hebben ons volledig ingeleefd als echte "patissier"! 
We luisterden en keken naar 'Njam tv'. Zo grappig hoe ze zich inleefden. 




We experimenteerden met de play doh.




Voor beweegknap versierden we taarten, muffins, koekjes met plasticine .






Ook konden we cup cakes maken aan de hand van het draairad en pompons. Kijken welk kleur ik gedraaid heb en dit in het bakvormpje leggen. 



We bakten dinsdag zelf brood. De bedoeling was om dit in de bakmachine te doen. We deden alle ingrediënten in de machine en duwden op de knop.




Oef, het was gelukt. we genoten van ons stukje wit brood. 




We tekenden mooie versierde taarten in de schrijfdans.




Woensdagvoormiddag was het weer tijd voor spelletjes 

























Er werd deze week ook paneermeel gemaakt van oud brood voor beweegknap.




Er werden voor beeldknap grappige boterhammen geknutseld.



Voor beweegknap konden we brood, taarten, donuts, ... maken met de plusblokjes.






We grabbelden een prent uit de zak en zochten op onze kaart.

We knipten onze puzzelstukken om vervolgens een puzzel te maken.


Wat zien we hier allemaal op deze grote prent?

We volgden de lijn met ons potlood of kleurden het helemaal in ;)





Het proces van graan tot brood






Voor beeldknap maakten we een bakker uit kartonnen bordjes 





Op donderdag stond Eli in de kijker. Hij houdt van zijn olifantje en van bouwen met lego.



Maurice en Zoé kwamen een verhaal vertellen. 
Top gedaan!!




Suze haar mama kwam koekjes bakken voor haar verjaardag. 
Perfect in het project! Bedankt hoor!!





Hiep hiep hoera!



Vrijdag kwam de letterdief langs en gingen we met Kyara op zoek naar de letter 'b' van bakker!









Vrijdag = ontdekkring. 
Wat zit er in de zak? Deze keer waren het ovenwanten! 







Fijn weekend allemaal.
Maandag en dinsdag zullen er verschillende stagiaires aanwezig zijn in de klas. 
Zij komen eens observeren.













Reacties

Populaire posts van deze blog

Laatste schoolweek juni 2023

Week van 19/06 tem 23/06

Welke kriebeldieren vinden we op ons domein? Week 2