Sprokkelweek met ... jaja, een eerste project!!!
De eerste volle week is voorbij.
Om elkaar nog wat beter te leren kennen mocht elke anemoon een vraagje beantwoorden uit de kennismakingspot.
De boterbloemen hebben een vertelronde gehad en mochten iets vertellen over wat ze meehadden van thuis.
We werkten onze verjaardagskronen en verjaardagskalender af.
We schilderden, kleurden en mochten met confetti strooien op onze kroon.
Voor rekenknap bouwden we stapels volgens het gegeven aantal en konden de boterbloemen de juiste kleuren gaan zoeken om op het blaadje te knijpen.
Voor beweegknap bouwden we plannen na.
Nog rekenknap; volg de lijn en kleef hetzelfde kleurtje aan de andere kant.
Er werden voor beeldknap schilderijen gemaakt over de voorbije vakantie!
Ook bij de boterbloemen werd er voor beeldknap veel geschilderd! Ze konden hun boekentas schilderen met 'gekke' verfrollen.
Voor beweegknap tekenden we gezichten van elkaar door plastiek heen.
Voor taalknap zochten we letters.
We experimenteerden met magneten en transparante schijfjes op prenten en lichtbak.
Een boekentassenspel met een draairad, dit beviel de boterbloemen zeer goed!
Jaja... gedraaid heeft het rad ;)
Rarara...Wat zit er in de ballonnen?
De anemonen gingen op zoek naar verschillende vormen in de klas.
Cirkel, ovaal, ruit, driehoek, vierkant,...
Welke vormen zijn dat ?? Uhh... tja, de wielen cirkel??
Dinsdag was er onze eerste muziekkring, welk instrument zat er in de zak? Een gitaar! We mochten eens voelen aan de snaren en luisterden naar de geluiden die de snaren maakten.
Gevoelenskring op dinsdag. Cleo schetste verschillende verhalen maar liet het einde open.
Hoe zou ze reageren?? De anemonen moesten bij het juiste gevoel staan. Hilariteit alom!
In de namiddag werd er ook weer klasdoorbrekend gewerkt en gespeeld.
Hier wat mooie kiekjes van het samenspel tussen klein en groot!
We speelden ballonnentennis buiten.
Hoe maken we nu zo'n een raketje??
Top! komaan, we probeerden dit uit!
En we gingen op zoek naar natuurlijke elementen die hetzelfde kleur hadden als het bolletje op ons blad.
Woensdagvoormiddag --> Spelletjesvoormiddag!
Bedankt aan de ouders die kwamen mee spelen.
We tekenden onze handomtrek en telden de vingers.
We knutselden ook een soort van popje deze week.
En zo leuk dat de boterbloemen er ook ééntje wilden maken in de namiddag donderdag!
Elke donderdag komt Kyara (Begeleider L1 en L2) langs om de 3de kleuters wat voor te bereiden op het eerste leerjaar. Natuurlijk op een heel speelse manier!
Donderdag was er boekenkring bij de boterbloemen.
We luisterden naar het verhaal 'Karel gaat naar school'.
Ook de anemonen kregen verhaaltjes te horen.
In groepjes even bij Janne om een verhaal te "lezen".
Op donderdag is er "in de kijker kring". Deze week stonde Faye in de kijker.
Ze houdt van plasticine, verzorgt graag paarden en zingt van K3 door haar micro!
De strijkparels waren erg populair deze week.
We probeerden de foto's na te maken. TOP!!
Vrijdag was muziekkring:
dit is het liedje dat we leerden:
Julie (ondersteuner) komt ook af en toe eens langs om een activiteit te begeleiden.
De kleuters zijn zo blij om mee te mogen doen.
Terwijl K3 bij Kyara was , gaf Cleo schrijfdans aan het K2.
Deze week: de pauw!
Vrijdag = ontdekkring, wat zat er in onze ontdektas?
3 scharen maar alle drie verschillend.
En dan werden er wat voorstellen gedaan voor een eerste project.
Het ging tussen lieveheersbeestjes en boten.
Jaja, we zullen ons eerste project dus over boten gaan leren!
Er werd al een mailtje verstuurd maar ook nog even hier vermelden dat er van alles mag meegebracht worden over boten. Speelgoed, foto's, boeken,... Graag alles genaamtekend!
We hebben al een brainstorm gehouden, een woordenveld opgemaakt en ook al een eerste planning .
Maandag gaan we echt van start!






















.jpg)












































































Reacties
Een reactie posten